Hippolis tiedottaa

Huom. Häme! Doerz local -elämyspalvelusten tuottajaksi?

Forssan seutu on lähtenyt mukaan omalla seutusivustolla Live like a local -teemaiseen www.doerz.com -elämysverkkokauppaan, jossa tarjotaan matkailijoille ja myös paikallisille erilaisia elämyksiä ja kokemuksia helposti ostettavalta alustalta. Seutualustan kuukausimaksut rahoittaa Forssan Yrityskehitys Oy (kuntien elinvoimarahoitus).  

Forssan seudun sivu on nähtävissä osoitteessa www.doerz.com/visitforssaregion.  

Nyt tarvitsemme alustalle tuotteita Forssan seudulta.
Täältä löytyy hyvinkin yksityiskohtaiset ohjeet tuotteiden syöttämiseksi.
Linkin https://www.youtube.com/watch?v=VO4rv9_GTU0&t=46s takaa löydät asiasta yleisen selitysvideon.
Yleisesti intressinä on edistää YRITYSTEN myyntiä ja ostettavien tuotteiden saatavuutta. Yksityishenkilöilläkin on mahdollisuus tarjota sivustolla myytäviä elämyksiä, mutta ne eivät ole näkyvissä seutusivullamme.   

Hevoselämyspalvelut
Matkailijat hakevat uutta ja erilaista tekemistä, mutta myös paikallisille tarjottavat palvelut korostuvat.
Ratsastuskokeilu, rekiretki, tallivierailu, kävely hevosen/ponin kanssa, hevosen harjausta, kärryajelu maastossa, heinätalkoot…erilaiset hevoskohtaamiset.
Elämysten pohjana kannattaa muistaa Live like a local-teema eli asiakkaan kanssakäyminen elämyspalvelun tarjoajan kanssa. Alusta taipuu hienosti myös tapahtumiin, jotka voivat olla teemoitettu esimerkiksi vuodenaikoihin liittyen. Tapahtumat ovat suosittuja, koska niissä yksittäisen asiakkaan kynnys ostaa palvelu on matalampi.  

Doerz elämysverkkokaupassa elämykset ilmoitetaan hinta per hlö ja minimihinta on 10 €.
Eli simppelit tuotteet ja simppelit hinnat. Henkilömäärän pystyy rajaamaan hyvinkin tarkkaan avoimissa tapahtumissa, mutta tilaustuotteissa ilmoitetaan ainoastaan maksimimäärä ja minimimäärä kirjataan avoimeen tekstikenttään. Tämä on kuitenkin opastettu oheisissa ohjeissa.
Yrittäjälle ei verkkokaupan käytöstä ole muita kuluja kuin toteutuneesta palvelusta 10 %, jonka kotimainen alustan ylläpitäjä pidättää alustan ylläpito, -markkinointi ja maksuliikennekuluina.  

Elämyksiä on siis kahdenlaisia;
1. tilaukseen eli kysyntään perustuvia (on demand) sekä
2. tiettyyn ajankohtaan liittyviä tapahtumia (eventtejä), jolloin asiakas voi osallistua muiden joukossa. Nämä jälkimmäiset ovat kuulemma erittäin suosittuja, koska tämä ei vaadi asiakkaalta varsinaista yhteydenottoa yrittäjään. Ajankohdat ovat yrittäjän itsensä määriteltävissä. Mikäli esim. tarvittava minimihenkilömäärä ei täyty, voi yrittäjä peruuttaa tapahtuman.
Tuotteet voi linkittää omille sivuille valmiina verkkokauppana ja ehdottomasti niitä kannattaa jakaa edelleen omissa somekanavissa. Myynti ja asiakkaalle ostamisen helppous on tavoitteena. 

Lisätietoja:

Mari Noromies-Wahl
Forssan seudun matkailuneuvonta

050 596 5161
mari.noromies@forssa.fi 

Huomaathan Doerz ja Häme Experience -webinaarin ti 29.9.2020 klo 9–11– ilmoittautuminen linkistä!